People Counter
Hos oss kan du kjøpe en People Counter eller få et abonnement med fast månedlig avgift hvor alt er inkludert slik at du enkelt kan gjøre besøksanalyser, uten bindingstid eller oppstartgebyr.
Senorn vi bruker er en meget teknisk avansert People Counter med markedsledende nøyaktighet på over 96 %. Ved hjelp av 3D- og AI-teknologi kan vår People Counter skille mellom menn og kvinner og se høyden på de besøkende. Den er enkel å montere og installere og med sin elegante og robuste design plasserer den seg i det absolutte toppsjiktet blant sensorer.
fordeler People Counting
Her går vi gjennom fordelene med people counting, eller besøkstelling som det heter på norsk, Hvorfor du bør bruke people counting og tilgjengelige tjenester som vi tilbyr
Hensikten med People Counting
Hovedhensikten med besøkstelling er å bruke besøksdata til å identifisere avvik og gjøre endringer som til slutt skaper de ønskede forbedringene.
Hvis du for eksempel ikke vet det faktiske antallet besøkende før du gjør en endring, kan du ikke i etterkant se om det førte til flere eller færre besøkende.
Det er enkelt, men mange ganger glemmer du dette og må stole helt på andre data som ikke er basert på statistikk.
Med besøkstelling kan du øke besøksopplevelsen og/eller få flere besøkende til å bli kjøpende kunder.
Noen av fordelene med People Counting
-
Mål og forbedre virksomheten din med besøksdata for å øke besøksopplevelsen og fortjenestemarginen din
-
Ved hjelp av bevegelsesmønster, oppholdstid etc. får du data om hvilke områder/veier som er populære og benyttes
-
Kombiner salgsdata og besøksdata for å optimalisere butikken, bruk for eksempel butikkens konverteringsrate (les mer om det her)
-
Øk kunnskapen om demografien til de besøkende, andelen kvinner og menn og andelen voksne og barn. Du kan også finne ut hvor mye av de besøkende som kommer som en gruppe hvor man vanligvis betaler, mange ganger en familie med små barn
-
Det er lettere å ta beslutninger når statistikk er tilgjengelig
FINNE UT
Antall besøkende
Når og hvor besøkene finner sted
Demografi og KPI’es
Mulighetene med People Counting
«The sky is the limit», er kanskje et utdatert konsept for noen, men det tror vi ikke når vi snakker om People Counting og alle mulighetene som finnes for varehandel og offentlige aktører som ønsker å skape en bedre besøksopplevelse. Etter hvert som ny teknologi utvikler seg, skapes det raskt nye muligheter for hva du kan måle.
I dag kan en butikk, kjøpesenter eller bykjerne dekke alle områder, spore besøkendes bevegelsesmønster, utløse ulike hendelser, for eksempel kan vi bruke AI-teknologi for å vise tilpassede meldinger avhengig av hvem som passerer, f.eks kjønn og alder på den besøkende.
"Utvikling krever et åpent sinn"
Dette er noe vi lærer på skolen og noe som stadig går igjen når man forsker. Det spiller ingen rolle om du er en fysiker som studerer partikler eller driver en butikk - nøkkelen til langsiktig suksess er en åpen og vitenskapelig tilnærming. Du må være klar over dagens situasjon for å kunne trekke konklusjoner om hvorvidt endringene du gjorde hadde noen effekt. Fikk den siste markedsføringskampanjen flere besøk? Økte antallet kjøp etter hvert som vi økte arbeidsstyrken?
Uansett om du er en avansert bruker eller nybegynner, må den vitenskapelige tilnærmingen alltid være med når du jobber med People Counting. Uansett om informasjonen/dataene du samler inn er "dårlige" eller "bra" for virksomheten din akkurat nå, er den der og vil være nyttig når du tar nye beslutninger.
Sjekk ut denne videoen og se noen av alternativene som er tilgjengelige.
KONTAKT OSS
Fyll ut skjemaet og beskriv hva du ønsker hjelp til, så kommer vi tilbake til deg så fort som mulig.
Edward H. Valholm
Key Account Manager
Bjørn Harald Kirkerud
Key Account Manager
Peter Nicolaus
CEO IMAS Group
Oppsummert People Counting
Takket være besøkstelling kan du finne informasjon som antall besøkende, når besøkene finner sted, hvor besøkene finner sted, konverteringsrate og hvordan demografien ser ut blant dine besøkende.
Ved å bruke denne informasjonen kan du spore og identifisere uregelmessigheter og se hvorfor antallet økte eller minsket. Du tar bedre beslutninger ved hjelp av statistikk.
Xperio - IMAS webbportal
For å ta del i informasjonen som besøkstellerne samler inn, må du bruke en eller annen form for analyseverktøy. Vårt eget analyseverktøy heter Xperio og er en nettportal der informasjon fra besøkstellerne eller andre data som du vil bruke blir analysert og presentert på en tydelig måte. Du får tilgang til nettportalen via en nettleser på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen.
PLANLEGG, GJENNOMFØR OG FØLG OPP
Med Xperio investerer du i et verktøy du kan bruke når som helst eller hvor som helst til å analysere, for eksempel bevegelsesmønsteret eller forbruksatferden til dine besøkende - slik at du kan planlegge, implementere og følge opp passende aktiviteter som aldri før.
Internasjonal tilstedeværelse
Med over 30 000 installasjoner og flere hundre kunder spredt over hele Europa og Sørøst-Asia, har vi etablert sterke relasjoner med våre kunder og leverandører. Hovedkontoret for vår nordiske virksomhet er i Sverige, hovedkontoret for Europa i Tyskland og for Sør-Sørøst-Asia i Thailand.
30 000+
INSTALLATIONER